fredag 15 oktober 2010

Assistent på vift

Hej hopp!

Igår dammade hemvården av sin assistent vilken är ingen mindre än jag, och jag fick åka på Vård och omsorgsmässan i Malmö !

Detta var roligt, nyttigt och tänkvärtpå många olika sätt.

Första upplevelsen var ett gäng "förståndshandikappade" män som underhöll med häftig sång. En helt otrolig glädje på scen vill jag lova. Dom rockade loss så Jerry Williams hade legat i lä, länge.

Där satt alla vi "normala" och tittade på. Stela, lite ängsliga....typ...hm...vad händer nu då...vad tycker jag om detta då?? Släppa loss lite...jag??....nä...vad ska då alla andra tro?

Jag tillät mig fundera en stund på vad som är det vi kallar det "normala"....kanske är det vi som är onormala...inte dom...som vi tror det är..Komplicerat blev det nu...fattar ni vad jag menar?? Eller är det bara jag som fattar....vad jag menar.
I alla fall....detta var häftigt. Så häftigt att jag bestämde mig för att ta med min man till Malmö i februari och gå på dessa killars show. ser fram emot det redan!

Efter det följde några föreläsningar av vårdpersonal som kommit en bit på vägen i olika projekt. Intressant!!

Mat och kaffe. Gott!

Utställningar och tävlingar. Kul!

Till sist, Anna-Lena Brundin, stå upp komik. Häftig böna. Liten men naggandes go.

Sammanfattningsvis...en bra dag!!

Puss o kram
Maggie

http://www.myspace.com/teaterteamus/photos/31931874

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag fattar precis vad du menar. Det är en fråga som jag också funderat på. Vad är normalt och när är man normal??? Tål att tänka igenom. Tror inte att någon kan svaret.
    Kramiz Pia

    SvaraRadera