fredag 3 september 2010

SMS med komplikationer

Hej hopp!

Idag har hag hunnit med mycket. Sådana dagar känns bra.

Jag har varit och poströstat, betalat bastukvällen på simhallen, handlat, gjort vid "hela trädgården" på cirka 4 kvm.

Köpt nya höstblommor och stylat samma kvm. Fint som sören på ren skånska!

Är rätt nöjd nu faktiskt.

Fick ett sms från dottern som skulle till svärsonen. "Kan du hämta albin hos....."

Hm....jag började tänka....har jag lovat detta....nä....
Sms på avvägar alltså.

En gång fick jag ett från svärsonen..."jag älskar dig!" stod det....jojo...tur man fattade och inte satte kaffet i halsen!
Sms på avvägar.

Min man han har en gång verkligen fått ett sms felskickat.

Det hör till saken att han hade fått ett lass med grus kört till stugan. Av en bekants barnbarn. Kände inte honom jätteväl. Hade sms:at om denna leverans.
Leveransen kom.

Jag hade väl som vanligt varit älskvärd och gjort min man någon tjänst.
Han var i Norge och jag i Sverige.

Denna tjänst ville han tacka sin goda hustru för....och larmar iväg ett sms.
Det löd så här.

Tack för hjälpen....jag älskar dig!

En kvart senare fick han svar från grusleverantören.....att visserligen var han glad för uppskattningen....men detta var väl till att ta i....

Jag tror jag skrattade en hel vecka! Tänkte att, han kommer aldrig mer ta en beställning från Jens mer...haha.

Så kan det gå!!

Puss och kram

Maggie

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland kan det bli hur galet som helst. Men vi andra får ju oss ett gott skratt.

    SvaraRadera
  2. då ska du kolla in denna: http://www.felsms.com/

    SvaraRadera