tisdag 1 mars 2011

En liten vit falsk jävel!


Hej hopp

I mitt hus bor en liten vit falsk jävel, och han ska ut i morgondag om jag nu kan vänta så länge!

Denne lille skit står på golvet utanför badrummet.
Kanske den skulle stått i badrummet för den kallas badrumsvåg.

Jag kom upp igår morse. Ställde mig som varje morgon på den lille falske.
Hupps....jag hade minsann gått ner ett kilo.
Inte illa så här en måndag efter en ganska kalorifrikostig helg.

WOW!!

Minst 3 ggr gick jag upp....ner igen...vågensiffrorna släcktes..och tändes.....på den igen....flyttade den lite över golvet...testade igen....samma siffror hela tiden.

Behöver jag tala om att jag gick med lätta steg till jobbet. Kände mig lätt som en fjär och smal o fin...men mest lätt.

I går kväll tog jag en runda runt om den lille rälige.
Vägrade väga mig...och gick och la mig.

I morse...naken fet och grann steg jag på den lille falske igen.
Poff!! Rätt i nyllet....förmodligen rätt vikt. Ett kilo mer!!

Jag är nog den enda människa som går upp ett kilo av att sova!

Jag vet inte vad som hände men jag tror fan flög i mig!
Med ett vrål hoppade jag upp på vågen ...skrikandes att nu du...nu ska du ut!!
Jag stampade...och hoppade och for. Tänkte öppna ytterdörren och hiva skiten rätt ut, men då hade väl grannarna ringt polisen, och barnen tvärs över gatan ringa BRIS. Så där någonstans lyckades jag behärska mig.

Men....ut ska han...den lille förbannade falske jävel´n.

Han ska inte få en andra chans på loppis ens.
Han ska i soptunnan!!
Det är inte längre en badrumsvåg...
Numera är det en soptunnevåg!!

Puss och kram
Maggie

1 kommentar:

  1. Helt rätt kasta ut skiten och inse att du är fin som du är.
    Kram

    SvaraRadera