lördag 12 mars 2011

Orange är inte min färg


Hej hopp

Ett orange kuvert damp ner i brevlådan i veckan.

Jag avskyr dessa brev!
Det kunde inte varit värre om det kom en brevbomb!
Jävla skit!
Skicka inte ut era brev om att vi går en fattig-pensionstid till mötes.

Jag har fan ta mig jobbat sedan jag var 17!
Detta genererar 10 000 konor i pension...i månaden!
Före skatt!!
Hade det ändå varit i veckan!


Man får väl ringa ABF och anmäla sig till en överlevnadskurs!
Annars lär man inte uppleva 70 årsdagen ens!
Men....det hade ju blivit billigt för dom...så jag ska göra vad jag kan! Inte ska dom komma så lätt undan!

Hur fasen bakar man bröd med bark i??
Kan ju knappt baka bröd med mjöl i...

Undrar så smått om man kan köra barken i Tupperwares lökhackare...
Hade varit nimmt och bra det!

Annars får jag ha en liten husållsgris på balkongen..
men jag hade inte kunnat äta upp den...
och då blir det ju bara en extra kostnad...
för restavfall i hushållet kommer att vara noll..!

Ska höra med chefen om jag får arbeta kvar tills jag blir 75...eller 80 kanske...

Kan ni höra personlen....."vi får fråga Maggan...Det är hon den gamla inne på kontoret....litta virrig men bra att ha...en o annan gång blir det rätt..." =)
Ingen större skillnad alltså mot nu..

Ha...kunde bott och jobbat på samma ställe....det ni!
Hade varit något!
Bara kasat från kontoret och in på Åyhem..
eller om personalen hämtat mig vid halv 4...

Vid lunchtid kom dom med middagen och hängde på mig en haklapp..."Ät nu för sen ska du på möte om Timecare"...haha

Jaja...nu skenade det iväg!
Som det brukar.

Tjo och hej
leverpastej

Den vanliga pussen
Maggie

1 kommentar:

  1. Skrattade gott när jag läste ditt inlägg. Jag hoppas att jag slipper bo där jag jobbar med tanke på att dom flesta är missbrukare eller har varit. Det är väl ingen risk för det finns nog inte råd till ett glas vin hellre.
    Ha en skön lördagkväll.

    SvaraRadera