torsdag 10 mars 2011

Fallen kvinna

Hej hopp

Jag vet inte vad som hänt...jo det gör jag egentligen....
Jag har ont!! Förbannat ont!!

På mer än ett ställe om vi säger så...

I måndags hade jag på mig grå stövlar med klack...på jobbet alltså.
Fint ska det vara! Kosta vad det vill !
Kom från fikarummet.
Litta fort gick det...rundade hörnan mot hemvårdens lokaler.

Tjoff...helt plötsligt försvinner fast mark under benen och jag befinner mig flygande lodrätt i luften!

Ja inte länge...för jag landade så också...lodrätt....
Pang!
Smidig som en fälld fura.

Det första jag såg när jag öppnade ögonen igen var.....städerskans skylt..där det står...SE UPP FÖR VÅTA GOLV...jo...eller se ner..för det är väl där golven är...

Jag såg varken upp eller ner...men nu ser jag ut!!

Har en djup lila färg på höger höft.
Riktigt fin färg om den suttit på något annat än min lilla kropp.

Har något så när återhämtat mig och slutat halta till idag när nästa incident händer.

Höll på i den så kallade "Stora salen" på Åbyhem.
Har sorterat och haft utlämning av arbetskläder nu i två dagar.

Skulle ställa lite möbler rätt innan jag gick hem idag.
Då faller mina ögon på pianot som står där.

Ordningsam som jag är..såg jag att detta piano står icke rätt!!
Det står snett.

Ett piano skall icke stå snett.
Detta plinkeverk skulle rättas upp och jag skulle göra det.

Jag tog tag och lyfte..inte....

Fy faan vad tungt det var!

En gång till.för nu skulle det ske!

Ett ordentligt tag i ena sidan...oooo ...lyft.!

Inget flyttade sig förutom muskeln eller något fäste i överarmen!!

Alltså...hur dum kan man bli??

Mina arbetskamrater sa....skriv en arbetsskadeanmälan!
Never in my life!

Jag vill inte ha det på papper!
Vem vill ha på papper att man är bakvänd och korkad?
Inte jag i alla fall!

Det går säkert över!

Men just nu känner jag mig som en skadeskjuten assistent!

Puss o kram
Maggie Rainbow

1 kommentar: