tisdag 12 juni 2012

Vilka nätter

Hej hopp

Jag har precis varit en vecka på vår "hytta" i Norge.
En solig fin vecka.
Bara mannen och jag...ja och den lille så klart. Den lille Gunnar Stigson.

I alla fall fullständigt lugn och ro.
Därför blev jag rätt förvånad när mannen min for upp av sängen som en raket och väste:

-Var är mora din??
Jag vaknade naturligtvis...och sa att....alltså min mor är väl i Klippan....

Då väste han Ahh....du snackar!
Jag sa då till på skarpen....LÄGG DIG NU....vi är på hytta och mor är i Klippan.
Inte helt övertygad och med en blick på mig som om jag försökt lura vad som helst i honom...la han sig till sist ner och sov vidare.

Detta är inget nytt fenomen för jag har varit med om många konstiga grejer....om nätterna haha....ihop med honom.

Innan ni låter fantasin skena ska ni få några olika exempel!

En natt alldeles i starten av vårt förhållande tillbringade vi en vecka i en husvagn i Trysil.

Jag kände honom inte sååå bra då.
Därför blev jag något förskräckt när jag mitt i natten känner hur han tar tag under min nacke och fullständigt sliter mig ur sängen.
Tjoff!!!
 Så stod vi på golvet bredvid sängen.... Då säger han....Gudskelov!

Ja...det kan man ju säga....
Vi la oss igen...utan ett ord....han fortsatte sova och jag tänkte nog mer än en gång...att imorgon....tar jag bussen hem..det första jag gör....80 mil rätt ner ....hem!

Morgonen därpå frågade jag vad i helsike som hade hänt på natten.

Då kom förklaringen....
han hade räddat mig undan bakhjulet på en buss!
Den ni!
Vilken hjälte...jag stannade veckan ut!

En sommar något år senare på Hytta...hade vi Hilda, mitt barnbarn med oss ner till sjön på morgonbad ett par gånger.
 Hon var bara 3 år och vi höll henne inne vid klippkanten för just där vi badade fanns ingen strand.

På natten vaknade jag av att mannen....helt näck ...bara det var ju en syn för gudarna!

Stod på golvet i sovrummet....hade alla byrålådorna utdragna...alla kläder kastade han ut i rummet.

Det var ett jäkla drag på alltihop!
Sen la han sig och sov.Ja sov vidare alltså...
På morgonen när han slår upp ögonen...och ser all denna röra....tittar han på mig och säger...
VAD HAR DU GJORT??
Ja det kan man ju undra!

Då hade han drömt att Hilda var försvunnen i något konstigt fack nere i vattnet...i sjön alltså!

 Han letade efter henne! I byrålådorna.....
Vi reste en vecka med Hurtigrutta....och när vi kommit hem vaknade jag och sängen var tom!
 På mannen alltså....jag låg ju där...

Jag smög upp och där framför det stora fönstret stod han...näck...
gungande från sida till sida och vevade med armarna....

Det är knappt man på morgonen vågar fråga....och...svaret den gången....var...att..
Han styrde Hurtigrutta!!

Så ni vet...när andra lägger sig och sover för att vakna utvilda och pigga...

Där har jag inte riktigt samma förutsättningar....mina vänner!

För hos oss är det ingen som vet hur natten slutar...eller vilka strapatser vi ska igenom...vilka hav vi ska segla på eller vilka bravader vi ska igenom.

Med en viss bävan..är nu klockan 22:17...så det drar ihop sig....

Gonattpussar!!

Maggie

3 kommentarer:

  1. Som jag skrattade när jag läste.
    Har själv varit med om en del när det gäller en man som inte klarar att sova lugnt natten igenom utan har allehanda grejor för sej. Det har dock lugnat sig nu på äldre dar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur minnet är dåligt. Skrattade så jag grät när jag läste detta denna gången!

    SvaraRadera
  3. Tur minnet är dåligt. Skrattade så jag grät när jag läste detta denna gången!

    SvaraRadera