lördag 30 juni 2012

Fyrtiofyra alltså....Fyra fyra....BINGO!!


Idag har maken och jag gjort Helsingör.

Lagom väder och lite kul med Danmark....

Vi reste över och först åt vi danska "smörrebröd" med öl och snaps! Gott gottigottgott!!

Mannen köpte ett par helskotta dyra skor. Men dom var snygga och satt bra och han har dom i minst 10 år....så vadå?

Jag har en tid tyckt att jag behöver nog en ny baddräkt. En hel sådan alltså. Den jag har är det inga större fel på men lite klorblekt är den allt.

Maken och jag stegade in en sådan butik. Vi hade sett en svart baddräkt med lite cerise inslag som fanns i skylten.

Expediten, en bastant dam i 60+ åldern frågade om vi ville ha hjälp.

Jo...baddräketn i fönstret...den svarta...vill jag prova....

Störrelse?? frågade damen då.

38 sa jag.....

38 ! sa hon...nä det räcker ikke sa hon....Jeg tror du må ha 44 sa hon.....jävla käring!

Ja men allt annat jag har är 38 sa jag......

Ja men baddräkter kan man inte ha dom storlekarna...stöörelserna sa hon...du vet du tar på längden sa hon!

Jag är ju jävligt lång!! 1,61 .....161 cm....kort alltså....är jag

Visst, förbannad och med en 44 i nypan skred jag till verket och provade. Behöver jag säga att ....ja hade mannen också velat vara i den baddräkten så hade han fått plats!

Då sticker hon in snudan och säger att då tar vi 42....då skickade jag mannen ut efter en 38 och tänk den passade fint!!
Med handen på hjärtat hade nog en 40 blivit perfekt för litta plattbröstad blev jag allt i den 38:an...

Men....då hade jag bestämt att i denna butiken ska jag inte köpa ett skit....!!! För maken till dumt biträde har jag då aldrig mött.
Jag går här hemma nu och retar mig på ett sånt bemötande!!
Tur hon inte jobbar i en skoaffär för då hade man kommit ut med ett par 42:or!!

Eller en hattaffär....för då fattar ni ju själv var hatten hade varit och hur mycket man hade sett!!
Att man kan missbedöma en storlek men 4....det var magstarkt!!

 Är det någon som vet storleken så är det väl för ini hela helvete den som har kroppen som vet !

Maken förstod inte varför jag inte skulle köpa den baddräkten som passade så fint.....men icke!!
Den gamle blåe den går bra tills jag hittar en butik med redig personal i.

Vet inte hur jag ska komma över detta....Maken påminner liksom om det hela tiden....44 säger han och ler.....hm!

Ska till Danmark igen på måndag....
Om man skulle gå in och fråga efter en 36:a....bara på jävelskap alltså.....haha

Nä....jag ska inte sätta min fot där igen!!

Puss o kram....
Maggie


1 kommentar:

  1. Med det biträdet i en affär för damkläder så blir nog inte omsättningen någon hit. Alla kvinnor med självaktning reagerar säkert som du.
    Fast historian var ju rolig så tack för dagens första leende.
    Kram

    SvaraRadera