fredag 5 februari 2010

Hej
Äntligen ska jag komma igång med mitt bloggande.

Ikväll ska jag och mannen min titta på "Let´s Dance".

Först ska vi avverka Postkodlotteriet. Gillar inte det jäkla lotteriet för att jag ALDRIG vinner, men vågar ju för fanken inte sluta med heller. Vem vill sitta här på Valhallagatan och se sina grannar på lastbilsflaket, hämtandes 10 och kanske 15 miljoner var?? Inte jag i alla fall. Så...jag är med för jag är rädd att de ska vinna. Jag kommer att vara med i hela mitt liv ju.

Jag hade två lotter, men har nu reducerat detta innehav av nitlotter till 1 st.
För de pengarna 150 kronor, kan jag nästan livnära ett fadderbarn till.
Jag skriver till för jag har redan ett fadderbarn.

Detta lilla barn bor i Gambia. Hon heter Fatoumata och är mycket rar. Hennes familj skriver långa brev till mig, och skickar många bilder på sig. Underbart!

Jag har tänkt mig en resa till Gambia inom en inte alltför avlägsen framtid. Det verkar vara svårt att få någon med mig dit. Ja, Albin är tänd på idén, men det är nog den ende. Så kanske Abbe och jag drar till Afrika en dag, vem vet.

Nu drar han igång, Rickard Sjöberg. Hade det varit min postkod som vann hade jag ju redan vetat om det, för då hade ju Maggan varit här förlänge sedan! Så här sitter man och retar sig ikväll igen. Ha det gott folk! (Om nu någon läser det alltså)

Puss o kram Maggie

2 kommentarer:

  1. Här e två i detta hushållet som läser! Men du måste ändra inställningar i ditt konto så de utan konto kan skriva kommentarer.

    SvaraRadera