söndag 7 mars 2010

Jag...köra???

God middag!

Nu är årets vasalopp avklarat. En svensk vann!! YES!!

För om man är som jag....gift med en norrman ...då räcker det med att en svensk vann. Spelar ingen roll vem...men han var svensk!

Den där Northug står mig upp i halsen faktiskt. Mannen min sitter här och hejar och står i när Northug kör, och jag...ja jag önskar någon vill sätta fälleben för honom.
Nu tog vi många guld i OS så det är ganska lite OS-skidprat här hemma.

Mannen min tar likson aldrig upp det ämnet nu. I år. Annat har det varit kan jag säga. Tack Hellner och ni andra. Ni ger mig ro nu i 4 år. Till nästa OS.

Jo detta skulle ju handla om bilkörning, inte skidåkning.
Jag kan säga att jag är inte så bra på något av det.

Mitt körkort firar ett år den 10 mars. Körkortet är min dyraste ägodel. DYRASTE alltså pengamässigt i alla fall.

Jag har aldrig räknat på vad det kostade...min miniräknare tar inte in så många siffror!

I alla fall....nu måste jag ju köra.
Erfarenhet får man inte med körkortet. Den ska man införskaffa i trafiken.
Och just trafiken är jag rädd för. När jag övningskörde då hade man en skylt så alla visste att detta är en grön en....men nu...syns det inte att man övar på att få erfarenhet.
Kanske man borde ha en skylt som sa att här kommer en som inte är så van...typ IKEA:s skyltar som säger..."ny på jobbet".
Jag är ny på detta jobbet alltså.

Idag ska mannen min och jag till Helsingborg på bio. Innan det ska vi äta en bit mat.
Mannen min kör när det är halt. Nu är det inte halt mer. Alltså...då säger han det: Idag kör du. Punkt o slut.

Ja idag kör jag. När jag övningskörde kunde vi inte ens närma oss bilen förrän vi rök ihop.
Körläraren sa en sak och mannen min en helt annan. Naturligtvis rättade jag mig efter körläraren!
Ni kan ju tänka er! Jag växlar, gasar o tutar o kör. Han suckar, drar efter andan och är väldigt glad när vi nått målet.

Han ser faktiskt helt slut ut....när han kommer ur bilen!

Så är det....så nu kör vi!

Hej o hör
ut o kör!

6 kommentarer:

  1. Du kanske skulle ta och lita på din egen förmåga för det är DU själv som är din största fasa, inte någon eller något annat.
    Du kan köra bil, du har klarat provet. Dags att inse det nu! Jag tycker att du kan köra bil.

    SvaraRadera
  2. Håller med Ulrika och säg till Jens att han inte får säga ett enda ord i bilen och inte dra efter andan en enda gång! Om han så blir blå på kuppen.
    Du har, precis som alla andra, klarat körkortet. Och var inte rädd för vad de andra bilisterna gör för det e oftast dem som är dumma i huet!
    Jag har aldrig varit skraj när jag åkt med dig i alla fall..

    SvaraRadera
  3. Måste vara hemskt att vara gift med en norrman i OS-tider. Denna gången kom du ju undan med blotta förskräckelsen.
    I England och många andra länder har man en liten kub på taket med ett P på. Kanske något att ta efter i Sverige.

    SvaraRadera
  4. Mari-Louise...kan kanske ha en liten kub med ett frågetecklen på.....

    SvaraRadera
  5. Mari-Louise...jag alltså menade jag. Såg hur tokigt det såg ut....Du har ju kört i evighet...

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha ....Oj då får man väl hålla sig inne då när du är ute och kör.....bor ju inte så långt ifrån Klippan :) Mycket skämt o lite allvar! Ha en fin söndagskväll/ Leni

    SvaraRadera