lördag 6 mars 2010

Rädda Willy !

Nu sitter vi här och fattar inget igen. Vi har åter sett en omgång av Let´s Dance.

Sauk åkte ut. Domarna rasar, dansarna gråter och Willy vet inte vad han ska göra. Han ligger i. Som alla de andra. Gör framsteg, även om de inte syns lika mycket som för de andra.
Det beror på vad man hade från början ju...i danskapacitet. Jag tycker lite synd om honom. Ingen jublar när han får stanna kvar. Det är ju en tävling där vi "svenska folket" har halva makten. Då går det som det går.

Innan första paret har satt sina fötter på dansgolvet uppmanas vi att börja rösta på våra favoriter. Det spelar ingen roll hur dom dansar. Rösta nu för helvete så vi får in pengar! är budskapet.
Så...man röstar innan man har en aning om hur det går idag. Tänk om min favorit faller och bryter benet. Spelar ingen roll! Han eller hon är min favorit ändå. Han var bäst! Med eller utan brutet ben.

Sen kan domarna säga vad dom vill. Det är så här TV4 vill ha det. Dom vill att vi betalar dessa kalasen.Vi gör bara vårt jobb!

Ja inte jag för jag bojkottar allt vad telefonröstning heter, men alla andra som röstar.

Så....tack för ordet och lycka till Willy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar