onsdag 25 augusti 2010

Vad är vitsen?

Hej hopp

Idag har jag läst roliga historier.

Ni ska få de bästa här för jag har skrattat så tårarna rann.

Jag fick gamla hemmets Veckotidningar av min kära mor igår.
Därav historieläsandet.

Håll i hatten för här kommer
Nr 1:

Pastorns fru hade köpt en ny papegoja som tidigare hade funnits på en bordell i stan.
Hon tänkte visa upp den i samband med kyrkokaffet.
Så var alla samlade och pastorinnan drog av filten som täckte buren.
Papegojan blinkade mot ljuset och sa:
Nya lokaler, nya fruntimmer men herrarna är desamma!

Nr 2:

Två bröder, Olle 6 år och Pelle 8 år sitter på rummet och ska ner och äta frukost.
- Du Olle, säger Pelle, nu är vi så stora att vi kan börja svära.
När vi äter frukost ska du säga något med "helvete" och jag säger något med "fan".

Det tyckte Olle var en strålande idé så när mamma frågar honom vad han vill ha till frukost säger han:
Men det vet du väl för helvete att jag vill ha havrefras.

Mamma blir arg, och röd i ansiktet och jagar upp honom på rummet.

Väl tillbaka så frågar hon Pelle:
-Nå Pelle, vad vill du ha?

Pelle sväljer tungt och svarar:

Ja, du kan ge dig fan på att jag inte vill ha havrefras!

Nr 3....vilket är den klart bästa...haha

Herr och fru Jonsson kom instörtande på BB.
Det är tätt mellan värkarna och frun blev snabbt hänvisad till ett undersökningsrum.
Några minuter senare kom förlossningsläkaren in.
-Jaha, det närmar sig förstår jag.
Har slemproppen gått?

-Ja men han skulle bara parkera bilen.


Jag tyckte dom var bra! Hoppas ha förgyllt er dag idag för vädret gör det i alla fall inte.
Jag har en man med förkylning på G....resten kan ni ju ana...."ni vet hur det är när en kille är riktigt förkyld"...ja fråga mig. Då kan man hålla sig för skratt! Då behöver man vitsa till det!

Puss och Kram
Maggie

3 kommentarer:

  1. Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju. Bra, för just nu trivs jag med livet!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha. Ja dom är bra. Har hört en längre version på den med papegojan, men denna var bättre. Är mannen dödssjuk, eller vad sa du?:)
    Hoppas han kryar på sig snart.

    SvaraRadera
  3. Haha slemproppen var bra! Åh, sjuka karlar kan man vara utan. Men "i nöd o lust" heter det ju..

    SvaraRadera