onsdag 10 november 2010

Vem bokar i min kalender?

Hej Hopp

Jag äääälskar när min kalender har blanka blad inför helgen.
Arbetar måndag-torsdag.

Jag tycker om när jag är såå ledig att jag inte har något inbokat alls.
Tänk...en låång fri helg.

Ligga länge i sängvärmen.
Lyssna på radio och hämta en kopp kaffe.

Ligga i bubbelbadet en timme.
Ta en hårinpackning.

Gå en runda i Klippan.
Det är i och för sig gjort ganska fort...=) för det är en liden håla.
Shoppa hem lite smått och gott.

Besöka barn och barnbarn.
Titta in hos mor.

Kolla på meningslösa serier på TV:n.
Spela TV-spel tills hjärnar surrar och ögonen rullar, och man ser bollar som hurrar rundor när man blundar.

Det är grejjer det!

Visst låter det fint?
Fina fisken skulle jag vilja säga.

Varför i helsike har jag det då så sällan på det viset??

Jag hör mig själv svara alltför ofta...jo det går bra!
Klart jag ska med!
Inga problem, jag kommer!

Jag tänker....vem fan va det som sa ja till detta då??...
Förmodligen var det jag....

Egentid heter det,det jag eftersöker, men som är så hopplöst svårt att få till.

Jag älskar att umgås, shoppa, vara med barn och barnbarn, grilla, spela kort och plocka svamp bl.annat.

Satt precis och tänkte...att imorgon efter jobb då ska jag ingenting....

Kollar i kalendern....där det inte skulle stå något....står det....Tura med SKTF !!
Vem fan har bestämt det?
Jo jag.
För några veckor sedan när det kändes lååångt fram i tiden till den 12 november.
Så är det i morgon....det kunde väl nån ha sagt....
-Du Maggie det går jävligt fort till den 12...så e du säker på att du ska med??

Det var det ingen som upplyste mig om....så Tura ska jag!

Ja så fortsätter det....dag efter dag....vecka efter vecka...
Men....jag trivs rätt så bra med det ändå.

Hade väl blivit förbannat tradigt att sitta här och glo, när maken har dratt till Norge.
Där sitter han i fjällvärlden och glor rätt fram och njuter av sin egentid....medan min tid....ångar på!

Då känner man att man lever! Yes!

Nu ska jag sova för i kalendern står detinför imorgon inte bara "turan"...utan också...vattengympa 06:15.

Undrar vem i helskotta som har skrivit in det??
Den personen kan ju inte vara riktigt klok. 06:15!!

Puss och kram
Maggie

4 kommentarer:

  1. Hela skiten försvann....haha

    SvaraRadera
  2. Det måste vara den där någon som bokar upp i din kalender. Alltid problem med den någon, inte lätt att få tag i den där någon heller.
    Kramiz Pia

    SvaraRadera
  3. Nej...Pia...jag har aldrig sett röken av den...

    SvaraRadera