måndag 8 november 2010

Viktuppgång..den enda gång jag får till

Hej hopp!

Jag sitter här var eviga kväll och fattar inte vad som har hänt!

Varje måndag, varje morgon bestämmer jag mig för att NU ÄR DET NOG!!

Nu har jag bestämt mig, nu ska jag INTE äta lika mycket som innan. Nu ska jag motionera mer.
Gör jag det då??

Icke ...alls.

Vad gör jag då?
Jo..jag äter och jag äter.

Rör jag på dököttet då?
Nej...det gör jag ta mig fan inte heller!!

Alltså rör sig vågen vecka efter vecka..lite uppåt.

Jag är så trött på mig själv.

Idag, nu, ikväll har jag bestämt mig igen, för femtioelfte gången denna månaden.

Imorgon...då...då ska det ske.

Jag har två olika möte/utbildningar i morgon. På förmiddagen serveras mackor.
Ska ta med ett äpple!!

Sen blir det lunch ute någonstans.
Bara sallad med en köttbit ska jag ha.

Jaja...jag ska lyckas. Har 5 helt hopplösa kilo.
Runt midjan sitter dom. Sitter som berg!

Behöver jag säga att det gör kläderna också!

När man vill något så gärna varför ska det då vara så ini h...... svårt att bara göra det.

Ut och gå. Powerwalk. Ni hör ju hur bra det hörs.
jag powersoftar i soffan i stället.

Imorgon...gott folk!!

Ser ni någon som pilar förbi i blå windbreaker....ja då kan det vara jag!!

Det finns ett visst hopp.
Mannen reser till Norge i morgon.När han är här äter vi ...ofta.

Sen å andra sidan...ska jag tura med SKTF på torsdag...resa till en väninna i Danmark på lördag....Vi ska till Köpenhamn.

Sallad i Köpenhamn?
Detta blir en tuff match!

Jag har köpt en burk pulver, men för en som helst inte äter tillsatser....känns det som rena giftet.


Puss och kram
Maggie

1 kommentar:

  1. Ett råd, take or leave it. Ta en sak i taget. Bestämmer du dej för att motionera, okej gör det och skit i bantningen. Hitta på något nytt sätt att röra dej. Det viktigaste är att du har ROLIGT under tiden. Har du det kommer viktnedgången som ett brev på posten sen. Jag håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera