torsdag 11 november 2010

Tror ni på ett liv efter 50....

Hej hopp

Var igår på en inspirationsföreläsning för oss som är 50+.

Först pratade en läkare i en timme om ALLA sjukdomar som vi kanske skulle kunna få.

Här lämnades ingenting åt slumpen ska jag säga.
Den ena åkomman efter den andra rullades upp.

Det var inte utan att man så smått började känna efter...
jo....jo...kanske jag har litta av dom symptomen..har nog en släng av både det ena och det andra....

Blodtrycket...jo...kanske det inte är TV spelandet som gör att hjänan surrar...det kan vara blodtrycket!

Blodfetterna...hu...jag som äter redigt smör enligt LCHF när jo-jo bantningen är ett på tapeten...och tycker det är så gott så jag äter det annars också...

Hur fett är mitt blod? Kanske inte rött...utan en trögflytande grå massa....

Man skulle mäta höjden på bukfettet...sa dom...ligga ner och sätta en linjal jämte....20 cm...inte ett skit mer fick det vara....

Om man ligger i en mjuk soffa som man sjunker litta ner i så...kanske...vi får se. Återkommer med mått...Ja...om det är under 20...annars hör ni inget mer i detta ärendet.

Sen hörde vi på en friskvårdsterapeut i en timme.
Lite mer positivt....men....röka inte..drick inte starkt...ät inte fett...och absolut inte sött...

Nyttja karlar sa hon inget om..men läkaren hade redan sagt att männen blir impotenta vid 50+ så det var redan uteslutet!

Vete fan vad man blev inspirerad av och vad blev man inspirerad till....
Möjligen skriva testamente och se ut en gravplats!!

Tjo och köss
Adjöss!

Maggie

2 kommentarer:

  1. Tråkigt, ska inte sånt vara inspirerande? Klaga!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du till råga på eländet inte betalade något för att höra på dom där förstå sig påarna. Jag tror det är mycket bättre att skratta mycket, älska mycket, äta gott ibland och dricka gott ibland än att sitta med sursnipig mun och tänka på alla sjukdomar och annat elände.
    Lev på!

    SvaraRadera