söndag 28 november 2010

Eventuellt giftemål.

Hej hopp

I natt har ett av mina 6 barnbarn sovit över hos oss.
Hos min man och mig.

Vi var hos mina...tja...vad heter det...kontrasvärföräldrar?

Alltså...svärsonens föräldrar på middag igår.
Vi åt gott och för mycket så klart.

Albin, vår lille 6 åring ville då följa med oss hem.
Smickrad blir man ju!

Klart han fick följa med hem.

Det var en stor dag för honom för han hade tappat sin första tand!
Den var med hem till oss i en burk.

Han somnade så gott på soffan med en gående gång.
När jag borstat tänderna och skulle krama god natt...var han redan en slocknad stjärna.

I morse slog han upp de blå med orden:
-Så roligt att jag fick ut tanden!

Tandfen hade varit i burken och lagt pengar.
Ändå var tanden kvar, och det var nog tur.

Jag ser ur som det 30 åriga kriget varje morgon. Håret står på alla håll! Detta är ingen överdrivt!!

Jag är fortfarande förvånad att min man inte drog hem till Norge efter första morgonen tillsammans...haha.

Även denna morgon var jag inte "övergrann".

Jag stod i badrummet.

Albin kommer in...ställer sig och pinkar.
Han är inte alls blyg med sånt ännu.

Så slänger han ett öga på mig och utbrister:
-Så fin de e mormor!
-Jag tror jag ska gifta mig med dig!!

Alltså...detta kan gå galet om pågen inte har mer pretentioner än så...

Men litta gott kändes det i hjärtat i alla fall.

Gokväll önskar jag er
Första söndagen i advent.

Puss o kram
Maggie

2 kommentarer:

  1. Ungar är för härliga! Vi har ju inte blivit mor-eller farföräldrar ännu.

    SvaraRadera
  2. Det blir nog mång-gifte för Albin....

    SvaraRadera