söndag 14 november 2010

Brutal ärlighet

Hej hopp!!

Min mor....jag har nog nämnt henne här i bloggen tidigare.
Hon är brutalt ärlig!

Hon löser mycket korsord,och det är ju nyttigt.

Jag har alltid fått hennes "gamla" veckotidningar efter henne.
Där i finns färdiga eller halvfärdiga korsord.

Först förstod jag inte varför jag fick lova att INTE ta med dom till jobbet o lägga dom där, eller ge bort dom till någon annan.

Nu har jag fattat.
Ingen ska se om hon inte klarat korsorden!!
Det är därför jag ska kasta dom efter at jag läst dom!!

Hon kan ringa mig när som helst, var som helst för att fråga efter ett ord hon inte kan.
Likadant är det med personerna i kryssen.

-Du Maggie...du vet han som ledde det där programmet för 4 år sedan....som är gift med hon du vet....på Rapport....
Han är mörk med glasögon....
Vad heter han?? Jag har en bokstav....men den kan vara fel.....

Jaa....hur i hela fridens namn ska jag kunna det som inte ens har bilden!

Så håller det på.

Samma när man besöker henne.
Jag gjorde det i veckan.

-Titta i korsorden sa hon.
Se om du kan något.

Jag gjorde det och fyllde i en del.

Sen var det ett hon inte hade kunnat meningen på de skuggade rutorna på.

Jag kunde inte heller.

Det var då det brutalt ärliga kom fram!

-Kunde du inte???? sa hon.

-Nä, sa jag.

Då kom det!!

-Tur det är mer än jag som är dum!!

Tjo och slut
från en dumstrut.

Maggie

2 kommentarer:

  1. Tycker inte du är någon dumstrut men ibland är det faktiskt nyttigt att erkänna sina tillkortakommande.

    SvaraRadera
  2. Maggan! Du är inte dum du. Man kan bara inte veta allt utan veta vem man kan fråga för att få svaret! // Gun

    SvaraRadera